Pedelec bike from bicycle shop

- why buy an e-bike at the K2 Bike Shop?
28 Jan 2021

The most modern subgroup of e-bikes are torque-sensing pedelec bikes. These should only be purchased in a bicycle specialist shop for several reasons.

Why?

In major bicycle shops accross Europe there is already a strong emphasis on selling and servicing pedelec bikes with torque sensors. Not by accident, because these e-bikes are the most similar to traditional bikes in terms of their area of use. Thanks for the sophisticated auxiliary system we have the same (or better) feeling of cycling experience sitting in their saddle. Most bicycle shops are also services, therefore they can solv most of the maintenance problems of e-bikes in place, like part replacement, software update and other needs. But this is not the only reason you should buy a new (or a used) pedelec bicycle in a bike shop. Let's see the main arguments below:

- Pedelecek esetében használt kerékpár kéz alatt vásárlásakor nem csak etikai okokból és az orgazdaság bűntettének kockáztatása miatt kell óvakodnunk a lopott holmiktól. Könnyen előfordulhat ugyanis, hogy kulcsfontosságú alkatrész (akár szó szerint az akkumulátor kivételéhez szükséges kulcs) cseréjekor máris meg leszünk lőve. A legtöbb ilyen alkatrész rendeléskor szükség lehet a gyártási számokra, vásárláskor a szaküzlet által átadott papírokra, sőt, előfordulhat, hogy magánszemély számára hivatalosan nem is lehetséges bizonyos alkatrészek beszerzése. Ha egy hiteles papírok nélküli bringával állítunk be a kerékpárszervizbe, előfordulhat, hogy ha akarnak se tudnak segíteni nekünk. Rosszabb esetben kiderül a gyártási szám alapján, hogy a kerékpár lopott...

- Nem csak az azonosítás és a papírok hiánya miatt járhatunk pórul használt pedelec esetén. Míg egy hagyományos kerékpár állapota hozzáértő számára könnyen felmérhető, addig egy elektromos rásegítéses kerékpárt sokkal nehezebb érdemben megvizsgálni egy áruház parkolójában... A rásegítő egységnek is vannak olyan hibakódjai, melyek csak némi tekerés után jelentkeznek, de a legnagyobb lutri az akkumulátor állapota. Hiába látjuk a kijelzőn, hogy csak 643 kilométert tettek meg a bringával, ha közben kint hagyták egy télre a garázsban. Egy próbakör alapján senki nem mondja meg, milyen állapotban van az akksi, ha nincs szerencsék többszázezer forintért cserélhetjük a vásárlást követően.

- Hazánkban a pedelec kerékpárok állami támogatása egy olyan hullámot is elindított, hogy áruházakban, nem kerékpárokra szakosodott üzletekben is előszeretettel ráálltak az olcsóbb modellekre. A bökkenő annyi, hogy ezeken a helyeken általában nem rendelkeznek szakszervizzel, még egy egyszerű szoftverfrissítést sem tudnak elvégezni. Garanciális probléma esetén jó eséllyel csak a forgalmazóhoz tudják visszaküldeni a kerékpárt a legapróbb helyben orvosolható hibával is. Ez több hónap átfutást jelenthet rossz esetben. Ha garancián kívül próbálja megoldani a beavatkozást a tulajdonos, ugorhat a garancia...

Összességében elmondható tehát, a komolyabb nyomatékszenzoros pedelec kerékpárok vásárlásakor nem érdemes kockáztatni, mert – bár ki lehet fogni nagyon kecsegtető alkalmi vételeket – hosszú távon egy megbízható szaküzlet jelent garanciát arra, hogy okosan költöttük el a nem kevés pénzt.

Forrás: a cikk az ebikeproject.hu oldalon jelent meg