Teszt: Fetter Erik Scott Spark RC 900 WorldCup-ja

Egy sikeres szezon tapasztalatai
2018. 11. 16, Péntek

Megszokhattuk: ha Scott Spark, akkor Nino Schurter. Most azonban Fetter Erik osztja meg tapasztalatait a világ legsikeresebb össztelós mountain bike-járól, amit egy éve használ.

A 18 éves Erik a Scott Spark RC 900 WorldCup nyergében nem csak az Ifjúsági Olimpia kerékpáros számában nyerte meg a rövidpályás mountain bike futamot Buenos Aires-ben, de magyar bajnoki trikót is szerzett idén, valamint a junior világkupa-sorozatban is szép eredményeket ért el, Baselből bronzérmet hozott haza.

Az elöl-hátul 100 mm-t mozgó, 10 kg-os Spark komoly változást jelentett a PCCC versenyzője számára: Mindig is merev kerékpárokkal versenyeztem, és nagyon izgatottan vártam, hogy kipróbálhassam magam egy fully nyergében. Az első edzést a bicóval soha nem felejtem el. Csak annyit mondtam, hogy basszus, ez nem lehet ennyire jó. És mégis az volt. Eszméletlen nagy különbség van egy merev és egy fully között. Nagyon jó döntés volt a váltás. Az előnyeit leginkább a külföldi "rangos" pályákon tudtam kiélvezni. De egy itthoni edzés is nagyon "fun" vele.

Először mindenki azt hiszi, hogy lefele van a legnagyobb előnye, de én ezzel nem értek egyet. Ha gyökeres/köves a talaj akkor síkon és felfelé is nagy előnye van. Nem mindegy, hogy a mereven másodpercenként "kikönnyítesz" a nyeregből és zötykölődsz a bicón, és persze ezek mellett nem tudsz nagy teljesítményt leadni. A fullynál viszont csak leülsz és "darálod" a sziklákon, gyökereken, mivel a hátsó rugóstag mindent kimozog helyetted. Én a legnagyobb előnyt mindig az ilyen helyeken tudtam szerezni a versenyeken, mert ugyan olyan teljesítményt tudtam leadni, mintha kb sík lenne a talaj. 

Szeretnék még kitérni a Scott gyári láncterelőjére. Ez egy nagyon kis alkatrész, de pont miatta egyszer SE esett le idén a láncom. A másik pedig a Scott lock-out kar. Nagyon könnyen kezelhető és három állása is van. Ha olyan volt a terep benyomtam és elöl-hátul lockolta is maxra a telót, és így semmi energiám nem veszett el. Tényleg csak kiálltam és azt éreztem, mintha egy országútin ülnék. Mikor pedig felérek a dombra, kilokkolom és elszabadul lefele a pokol…

A hardvert tekintve a Spark RC széria a Scott legjobb IMP technológiával készülő HMC karbon vázára épül. A felfüggesztés jellegzetessége a fordítva bekötött FOX Nude rugóstag és a forgáspont hiánya a hátsó tengelynél, aminek eredményeképpen rendkívül könnyű lesz a kerékpár a hátsó csillapítás ellenére. Elöl Rock Shox SID RL3 villa teljesít szolgálatot, a váltórendszer pedig a SRAM XX1 Eagle 1x12 sebességes szett. 

A Spark fullyk 2018-ig 29-es és 27,5-es kerekekkel készültek (utóbbiak pluszos gumikkal is), jövőre ezzel a kerékmérettel már a nagyobb rugóutas Geniust ajánlja a gyártó. A 29-esek azonban továbbra is elérhetőek lesznek 100 mm-es (RC széria), és 120 mm-es rugóúttal is. Részletes specifikáció a kerékpárok adatlapjára kattintva érhető el.

További képek a galériára kattintva!

pic_8 pic_9 pic_10 pic_12

Kapcsolódó termékek

 
Scott Spark RC 900 Comp kerékpár

Scott Spark RC 900 Comp kerékpár

Összteleszkópos 29"-es mountain bike. Könnyűsúlyú kerékpár karbon HMF váz és hátsó ...
Készlet: Rendelésre
Ár: 999 990 Ft
 
Scott Spark RC 900 Team kerékpár

Scott Spark RC 900 Team kerékpár

Összteleszkópos 29"-es mountain bike. Könnyűsúlyú kerékpár karbon HMF váz és hátsó ...
Készlet: Rendelésre
Ár: 1 299 990 Ft
 
Scott Spark RC 900 Pro kerékpár

Scott Spark RC 900 Pro kerékpár

Összteleszkópos 29"-es mountain bike. Könnyűsúlyú kerékpár karbon HMF váz és hátsó ...
Készlet: Rendelésre
Ár: 1 659 990 Ft
 
Scott Spark RC 900 Worldcup kerékpár

Scott Spark RC 900 Worldcup kerékpár

Összteleszkópos 29"-es mountain bike. Könnyűsúlyú kerékpár karbon HMX váz és hátsó ...
Készlet: Rendelésre
Ár: 1 999 990 Ft
 
Scott Spark RC 900 SL kerékpár

Scott Spark RC 900 SL kerékpár

Összteleszkópos 29"-es mountain bike. Könnyűsúlyú kerékpár karbon HMX SL váz és hátsó ...
Készlet: Rendelésre
Ár: 3 699 990 Ft