Scott Spark 900 Team 2019-es 1x12 XTR szettel!

A jövő SRAM rendszere a Shimano...
2018. 07. 13, Péntek

Az Eurobike-ot megelőző tiroli tesztnapokon már a jövő évi M-9100-as XTR szettel szerelt Scott Spark 900 Team fully-t kaparintottuk a kezünk közé, amit most be is mutatunk:

Jobban mondva a karbon Spark cross-country össztelósról sok újat nem tudunk írni, megtettük már néhányszor idén is, 2019-re pedig nem lesz lényegi változás a vázban, kivéve a rugóstagot, ami más lesz pár modellben, és módosul a TwinLock kar is.

A japán alkatrészgyártó azonban az utóbbi évek ráncfelvarrásai után, most kijött valami igazán újjal: 12 sebességes sorral és a sikeres SRAM Eagle szettre hajazó egytányéros rendszerrel. Most már lehet majd vitatkozni, hogy a két hasonló hajtáslánc közül kinek melyik tetszik jobban…

A hajtómű továbbra is gyönyörűen megmunkált alumínium, különböző választható lánckerekekkel (30-tól 38-ig), de azért marad a kínálatban a duplatányéros kialakítás is (28-38). A szimpla tányéros kar „Direct Mount” rögzítésű és új fogkialakítás, újfajta lánc tartozik hozzá.

Hátul szintén más a sor bordázása (Micro Spline), a felső három fogaskerék alumínium, a középső öt titán, míg az alsó négy acél. Választható 10-45-ös, vagy 10-51-es kiosztással, vagyis immár a Shimano is csinál 10-es legkisebb fogat.

A hátsó váltót nyilván át kellett tervezni az átfogás miatt és nagyobb lett a váltógörgő is, ezért a SRAM-os érzés, de közelebbről megnézve azért szembetűnő a japán stílus. Működése is felülmúlhatatlan, bár csak gyors körre futotta letesztelni a váltást, de röviden szólva fenomenális. Nyilván tartósabb használat során derülnek majd ki a jellemző tulajdonságai…

pic_1 pic_2 pic_3 pic_5